piątek, 31 października 2014

Ostrzenie noży świdra podlodowego.

Nie wpadłem na to sam, choć zasada mi znana - gładzenie ostrzy świdra papierem ściernym na kawałku szyby. Robiłem tak z nożami mojej polskiej "130". Niezawodni bracia Szczerbakowowie nakręcili materiał pomocny dla posiadaczy wszelkiego typu świdrów skandynawskich i ich krajowych(?!) mutacji - Mikado, Robinson. Nie ma co dalej pisać, trzeba po prostu zobaczyć:

Oczywiście trudno w ten sposób będzie przywrócić do ładu ostrza z obłamanymi narożnikami, ale dla podostrzenia przed sezonem sposób w sam raz. Najważniejszym założeniem jest utrzymanie stałego kąta ostrza noży.
Tutaj wariant ostrzenia  z wykorzystania sprzętu do ostrzenia:

2 komentarze:

  1. Kolejny sposób ostrzenia ostrzy sferycznych - ostrzenie noża na nożu :)

    http://images66.fotosik.pl/368/cb7d2be78618c7efgen.jpg

    Zdjęcia pochodzą z http://www.rusfishing.ru

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysłowe. Mam takie "podkładki" - z obłamanymi narożnikami - o ile będzie potrzeba, użyję.

    OdpowiedzUsuń