środa, 1 lutego 2017

Gdy ryba nie bierze - warsztat 2. Z bezmotylką na płytkiej wodzie. Cz. 2

Na szczęście zrobiłem upload rano, bo teraz jadę z neta po komórce, mój domowy coś się sypie i byłby lipa z 2 cz. materiału. Udało mi się kupić kamerkę używaną w dobrych pieniądzach, także materiały zyskają na jakości. Poza tym jutro z GaGackiem ruszamy na góry, potem obiad i po południu ruszamy z ochotką na inne jezioro. Takie plany, życie pokaże co i jak. Nie było żadnych bisów, wszystko spontan, czasami język się poplątał, ale co tam. ;)

2 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się Pana blog. Sam jestem początkujący i sporo dowiedziałem się tutaj ciekawych i przydatnych informacji. Pierwsze fajniejsze efekty dzisiaj przyszły.

    Pytanko;Czy uważa Pan, że łowienie na raczki nad zarośniętym dnem to dobry pomysł, czy lepiej łowić na mormyszkę ? Jak dotąd łowiłem na balansówki, blaszki i gumy do drop shota. Dzisiaj drugi raz w życiu łowiłem na mormysz i efekty mnie zdumiały. Zastanawiam się jeszcze nad żukami, ale czytałem, że to przynęta bardziej na wody głębsze o twardszym dnie, a ja łowię raczej w jeziorze o charakterze linowo-szczupakowym z dobrze rozwiniętą roślinnością podwodną.

    Pozdrawiam
    Bartek

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć. Nie ma reguł co do przynęt i wody. Prosty przykład - jezioro do 16m, łowimy z kolegą na 10. Ryby są. Ja mam sporo brań tylko na rapalkę - balansówkę 5cm, kolega ma zdecydowanie mniejsze ryby na żuki, czorty. Dodatkowo sprzęt ma znaczenie - kij do podbicia musi być sztywniejszy, żyłka grubsza. Na tak dużej głębokości na lekko nie podbijesz porządnie przynęty. W drugą stronę na jego wodzie łowi się wyłącznie na małe przynęty, gdybym to ja wjechał ze swoim złomem tam, to nie uświadczyłbym niczego.
    Czyli nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie, no może nie wprost. Generalnie każda woda jest inna, ma swoją specyfikę a mormyszka z ochotką jest najbardziej uniwersalna, jeżeli wszystko inne zawiedzie to prozaiczne mięsko podane na odpowiedniej mormyszce uratuje wyjazd i będziesz miał kontakt z rybą.

    OdpowiedzUsuń