niedziela, 4 lutego 2018

Koledzy, uważajcie na siebie.

Dawno nie zaglądałem, życie się ostatnio trochę skomplikowało.....idzie ku lepszemu i to jest najważniejsze.
Ponoć ma być zimowa dogrywka, o czym pisałem że będzie w lutym. U mnie jest lód-nie lód - czyli widzisz go, nie wejdziesz....W zasadzie to zacząłem spina szykować z paprochami, trokami etc, ale fala mrozików pokrzyżuje mi plany pewnie, na lód też nie da się wejść.
Zazdroszczę trochę Mazurom, Suwałkom- zimniej tam będzie. Czy jednak warto narażać się? Każdy niech odpowie sobie sam.
Pilnujcie się, jeżeli na lodzie, to w kombinezonie pływającym, kolcami, etc. Za tydzień będę miał ferie. Sam jestem ciekaw, czy da się gdzieś wejść.
Do usłyszenia, nie wiem kiedy.
A tutaj materiał od Białorusinów, pokazujący ja zachowują się okonie, gdy sanki szurają nad głową.
Zastanawiam się tylko jak to jest na większej głębinie. W każdym razie tej zimy starałem się zostawiać sanki z dala od okoniowych dziur. Jak widać słuszniej.
Poza tym, aby wysnuć wnioski natury generalnej, wolałbym sprawdzić różne wody, głębokości  i różny lód( w sensie powłoki na nim)

3 komentarze:

  1. Na Mazurach lód jest , ale ja wczoraj odpuściłem ,a dziś nigdzie nie byłem , wczoraj łamał się przy brzegu , i część jeziora pływała , a tam gdzie łowiłem w zeszłym tygodniu , na oko bez zmian , ale byłem sam więc nie ryzykowałem.Co do filmiku to nie wiem? owszem ryba może się płoszyć , a może i się zaciekawić , przecież np.ona reaguje na plusk wody jak się nęci itd. Na jednym jeziorze w mojej okolicy większość ludzi chodzi z pikami mimo grubego lodu i uważają że świder płoszy ryby a pika wabi? kto to wie , ja też lubię Rosyjskie filmy , mają ciekawe patenty i ryb więcej jak u nas choć ''biorą worami'' ciekawy kanał jest Sergieja Sorokina o czym już chyba wspominałem? https://www.youtube.com/watch?v=uznyL9DIbFA https://www.youtube.com/watch?v=JIiCdikwNS4&t=47s warto by było spróbować :) oni nawet robią ciasto z dodatkiem WD40 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałem wd 40 w kilku materiałach, ostatnio jako atraktor karasiowy. Kiedyś nawet widziałem ciasto karasiowe z naftą. Oczywiście u nich. U nas to nikt o czymś takim by nie pomyślał....

    OdpowiedzUsuń
  3. albo taki wynalazek https://www.youtube.com/watch?v=i6cuWcN8uss

    OdpowiedzUsuń